Cutitul!

Useful tool for smart people!
Dangerous tool for stupid people!
(Keep that in mind!)


duminică, 3 mai 2009

Victorinox Forester
















Achizitionat
: septembrie 2008
Cost: undeva pe la 80 de lei
Lungime Lama: 80 mm
Lungime Cutit(Inchis): 111 mm
Lungime Cutit(Deschis): 196 mm
Grosime lama: 2 mm
Material lama: otel inoxidabil
Culoare:Negru
Origine:Elvetian

Parerea mea:
10/10 pct. - Raport calitate/pret
8/10 pct. - Tais
8/10 pct. - Design


Important!!!
VICTORINOX garanteaza cutitele pe viata, pentru orice defect de material sau productie.

Il recomand mai ales pentru cei care vor sa aiba un briceag pe termen lung.
Materialul folosit pentru manerul acestui multitool, din cate stiu eu, este "rezistent la acid".
Materialul folosit pentru acest cutit este accelasi otel folosit pentru instrumentele de taiat chirurgicale (iti da de gandit , nu? :)))).



Ce are si parerea mea:
1. Lama blocabila mare - Lama este blocabila cu sistemul 'liner lock' (Victorinox mai foloseste un sistem care se numeste slide button look - pe Alpineer pe care il voi prezenta data viitoare), tais foarte bun, obisnuit pentru Victorinox, fiind posesor si in trecut de bricege Victorinox, ceea ce m-a uimit pe mine la acestea este faptul ca si dupa foarte multe utilizari cutitele taie mai mult decat decent si au o durabilitae in timp foarte buna.
2. Tirbuson - decent, isi face treaba
3. Deschizator de conserve - bun, ajuta, la camping este excelent
4. Surubelnita mica - am folosit-o la lucrari in care surubelnitele normale nu o puteau face
5. Deschizator de capace - decent
6. Surubelnita - decent
7. Dezizolator - inca nu am avut ocazia sa o folosesc dar mi se pare util pe un astfel de briceag
8. Gauritor - l-am folosit la cioplit lemn si e bun, oricum este destinat cusutului dar imaginatia poate zbura
9. Inel chei - foarte bun, eu mi-am achizitionat si un lant de la Victorinox pe care il folosesc in momentul cand fac o iesire, fara a imi face probleme ca imi cade din buzunar.
10. Penseta - un instrument normal pentru Victorinox, foarte util
11. Scobitoare - un instrument normal pentru Victorinox, poate cel mai util :), si asta nu doar pentru scobit in dinti.
12. Fierastrau - foarte bun mai ales pentru iesirile in natura, taie excelent, sunt foarte multumit de el


Singurul dezavantaj la acest briceag este din punctul meu de vedere greutatea - un lucru destul de normal pentru bricegele multifuncionale, dar asta nu ma impidica sa-l iau cu mine la fiecare iesire, in combinatie cu un cutit cu lama fixa cum ar fi Mora 2000.

2 comentarii:

KenZen spunea...

De ce iei cu tine si cutitul cu lama fixa?Nu iti ajunge briceagul?Sunt de acord cu review-ul la Forester.

unseendamage spunea...

Imi place foarte mult sa merg cu un cutit cu lama fixa pentru ca altfel le manuiesti, mi se par mai sigure in miscare si imi plac mai mult la coplit decat bricegele (la cioplit mai complicat, nu numai facut varf la un ciot, sa o fanta la un lemn), cred ca mi-a ramas frica de la celalalte victorinox care nu au sistme de blocare... se mai inchideau accidental...asa ca s-au adunat ceva semne :).