Cutitul!

Useful tool for smart people!
Dangerous tool for stupid people!
(Keep that in mind!)


joi, 20 mai 2010

DC4 Whetstone - Fallkniven Diamond/Ceramic Whetstone



Achizitionat/purchase: mai 2010
Cost: undeva pe la 95,00 de lei + transport
Lungime / lenght: 100 mm
Latime/ : 30 mm
Grosime /Thikness: 6 mm
Piatra combo:
1-a Parte: Placa diamantata de 1 mm grosime (25 microni)
2-a Parte: Placa ceramica de 5 mm grosime - din safire sintetice
Folosire: NU e necesara lubrifierea
Dupa Folosire: simpla spalare cu apa
Tip otel ascutit: Toate (Sau cel putin asa se lauda producatorii)
Husa : Piele neagra

Parerea mea:
Pret/Price:9/10
Portabilitae/Portability: 10/10
Folosire/Usability: 9/10



Niste pietre mici DC3(e mai mica decat DC4) si DC4 nu prea le simti in buzunar sau rucksac si poti sa iti ascuti cutitul outdoor fara sa cari pietrele combo mari dupa tine, ceea ce pe mine ma ajuta foarte mult, bineinteles ca acasa ai mai mult timp pentru cutite sa le ascuti, lustruiesti si sa le finisezi, dar nu tot timpul ai chef sa cari cu tine sculele necesare, asa ca dupa parerea mea asta ar fi cea mai buna solutie pentru outdoor.
Sigur ati vazut aceste pietre la Ray Mears si v-au atras atentia. Am incercat sa nu cad in pacatul marketing-ului dar dupa mai multe cautari am ajuns la concluzia ca sunt niste pietre care merita incercate, asa ca am ales DC4 si nu m-am inselat :))).

Din ce am mai vazut pe review-uri ideea de baza la ele este sa nu se deformeze si sa ramana suprafata dreapta .... e foarte important sa ramana suprafata dreapta a pietrei in ascutirea cutitelor.

Desigur cei care ati vazut piatra la Ray Mears ati observat ca mai are in tocul de la piatra si patru cuie cu care fixeaza piatra pe lemn, buna idee am aplicat-o si eu... eu le-as recomanda la producatori sa puna patru cuisoare din fabrica ca la toti le-am vazut.

Sporuri...

Ray Mears: filmuletul cu DC4 in actiune ....




altele ....



review ...







source: youtube.com

2 comentarii:

Anonim spunea...

Salut. Voiam sa-mi expun si eu parerea despre produsul de fata. Desi nu ma incanta in mod deosebit partea ceramica (brazdele lasate de instrumentul de debitat), ceea ce m-a dezamagit profund a fost partea diamantata, constrituita de o placuta metalica ACOPERITA de o vopsea pe care se afla particulele de diamant sintetic. Repet, acoperita cu un strat subtire pe care se afla particulele abrazive, nu construit ca un masat de macelarie, in care praful de diamant este introdus IN metalul topit, in faza de productie. Din aceasta cauza, la mine a inceput deja sa se uzeze stratul diamantat, au aparut portiuni in care vopseaua s-a luat si a ramas expus metalul, care nu este abraziv.
Cu stima,
Korbin

serghey spunea...

Salut.Eu imi ascut singur cutitele, si cred ca ma pricep destul de bine (am lucrat ca macelar cativa ani). Eu mi le ascut cu o piatra de ascutit cu doua fete, granulatie diferita, 5/15 cm, luata din piatza cu vreo 15 lei. Din experientza mea pot sa spun ca e foarte buna. Dupa ascutirea pe piatra folosesc un masat de macelarie (43 cm lungime), si am mare grija sa nu faca "atza". In cazul in care face, il trag pe un fund de lemn, dar nu foarte apasat, doar cat sa-i iau "atza". Daca ai nevoie de oarescare sfaturi de ascutit, trimite-mi un mail pe sergiu.fratean@gmail.com. O zi faina ;)