Cutitul!

Useful tool for smart people!
Dangerous tool for stupid people!
(Keep that in mind!)


duminică, 28 noiembrie 2010

Selfmade Handle - Lauri Carbon de 7.5 cm

V-am spus ca am facut doua cutite deodata, unul de 9,5 si altul de 7,5 cm (lungimea lamei).

 
'poza asta e facuta inainte sa stea in ulei ... daca o descarcati si mai luati si de mai jos alta ati putea vedea diferentele inainte si dupa experiment ....

Cel de 9,5 este cutitul ideal pentru mine, nici prea lung pentru cioplit si nici prea scurt ... Asa ca nu puteam sa stau 6 saptamani fara el pentru un experiment asa ca l-am folosit cobai pe cel de 7,5 ...

 


 

Mi-a spus cineva ca ar fi bine sa il pun coada la cutite in ulei cel putin 6 saptamani sa se imbibe foarte bine uleiul in lemn ...
nu prea credeam dar am zis ca merita incercat ...
asa ca fratiorul cel mic a stat in ulei 6 saptamani ... ceea ce a iesit vorba lui 'Vintila' foarte m-a mirat, lemnul folosit era un lemn de visin uscat vreo 3 ani primit de la un unchi, cand puneai initial ulei pe el sugea ca sugativa, dupa o spatamana de stat in ulei am observat o schimbare majora a culorii in sensul ca s-a inchis culoarea foarte mult. Apoi nici o modificare, timp pana la terminarea experimentului.
La final, a stat undeva la o saptamana la uscat ...



 


inca nu i-am facut o teca pentru el dar va veni si vremea lui ... asa ca folosim una mai veche ... nu prea aratoasa dar merge

Posted by Picasa


Concluzie de final:
- schimbat culoare, scos in evidenta toate nervurile din lemn
- imbibare cu ulei foarte buna, acum in momentul in care il bagi in apa, 'fuge' apa de pe el
- am folosit ulei de in - initial are un pic de miros dar dupa cateva zile dispare
- fiind posesor de Helle Eggen(maner din mesteacan) m-am uitat comparativ la cele doua manere si nu vad mare diferenta, oricum stiam ca si cei de la Helle au acest procedeu de imbibare a manerului cu ulei dar nu stiam ca da asa roade ...


Sporuri ...

2 comentarii:

Gabi spunea...

Poti sa il tii citeva ore linga o sursa de caldura simulind o zi torida de vara 40 grade celsius (daca il bate direct soarele poate ajunge si la mai mult)?
Dupa ce ai scos minerul din uleiul de in l-ai sters cu o cirpa curata pina nu mai era ulei la suprfata lemnului?
Am inteles ca e posibil ca o perioada sa mai "transpire" ulei de in daca nu il tot stergi inainte de a-l pune la uscat.

Anonim spunea...

va salut !!
am facut acest experiment pe carpenter mora lam imbibat doar cateva ore in ulei de floarea soarelui, cand a data de caldura iesea uleiul, periculos era ca imi aluneca mana pe el!nu mai dau decat cu degetul de 3ori cu ulei si atat! iese frumos dar periculos! mai bine incearca pe viitor sa faci fulgi din ceara naturala de la cei cu stupii, pui fulgi intro carpa bumbac sau prosopel si freci repoede suprafata lemnului pana se incalzeste , isi ia ceara cat are nevoie, se fixeaza super si arata belea! asat o stiu de la Matei Campan !
Razrazor