Cutitul!

Useful tool for smart people!
Dangerous tool for stupid people!
(Keep that in mind!)


duminică, 25 octombrie 2009

Crooked Knife - Mora 164 - Cana Kuska



Achizitionat/purchase: septembrie 2009
Cost: undeva pe la 70 de lei
Lungime Lama / Blade lenght: 52,00mm
Lungime Cutit(Deschis)/ Overal lenght: 160,00 mm
Greutate/Weight: 51 grame
Material: otel carbon - suminagashi steel - 23 straturi
Culoare: Maro
Origine: Mora Sweeden
Utilizare/Purpose: pentru facut linguri, cani si tot ce se mai poate ciopli

Designed for the job the Frosts 164 Crook Knife has a full curve blade with a fine point end that makes this an ideal knife for carving spoons, ladles, cups & bowls or any other woodcarving project that requires gouging.
A Crook Knife is often called a spoon knife and its handle can be used right or left handed & is generously sized for a solid grip giving maximum control.
High carbon Swedish steel blade.

Dupa mai multe 'sapaturi' pe net mi s-a deschis apetitul pentru cioplit o cana 'kuska' sau mai bine zis o tentativa de cana kuska, asa ca am cautat si bineinteles am si gasit si ustensilele necesare, un cuit mora curbat 164, altfel este destul de greu de cioplit in interior.

Am facut rost de material (lemn de mesteacan) si m-am apucat de treaba, ceea ce a iesit m-a uimit si pe mine... adica pentru un incepator mi se pare ca a iesit destul de bine (mi-au murit laudatorii - :)) )... ce ziceti? ... trebuiau peretii laterali ai canii mai subtiri dar mi-a fost frica sa nu stric cana ... la urmatoarea promit sa iasa cat se poate mai aproape de adevarata kuska ....


si din materialul care a mai ramas am mai incercat sa fac si o lingura de lemn...




Oricum ... ca noi de cutite ne ocupam ... pentru cei ce vor sa si ciopleasca cu cutitele din dotare, sa mai faca una alta, le recomand acest cutit ... ajuta mult ...
Acest cutit se mai numeste si cutit de linguri, nu de alta dar sa nu se incurce lumea ;).

La operatiune am folosit 2 cutite - Mora Clipper si Mora 164 ...
Timp de executie efectiva ... nu mai mult de 10 ore ...

Asa ca in timpul liber mai puteti sa va puneti cutitele la incercare ...

Sporuri ...

Alte poze ...




Un comentariu:

Cipm spunea...

Imi place cum ti-a iesit cana!
Daca a fost prima, nu pot spune decat felicitari!
Initial am vrut sa-mi fac eu un cutit de acesta... insa timpul parca se topeste. Cred ca pana la urma o sa comand si eu unul, sa-ncerc si eu mestesugul asta.